Listing 1 - 10 of 97 << page
of 10
>>
Sort by
Benjamin's -abilities.
Author:
ISBN: 9780674028371 0674028376 Year: 2008 Publisher: Cambridge (Mass.) Harvard university press

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract


Book
Toeterweltoe : zin, onzin en waanzin van religie
Authors: ---
ISBN: 9789020976243 9020976249 Year: 2008 Publisher: Tielt Lannoo


Book
Klassevol filosoferen : handboek voor leerkrachten
Authors: --- ---
ISBN: 9789030192572 9030192577 Year: 2008 Volume: 4 Publisher: Mechelen Plantyn

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Om in staat te zijn om te filosoferen met kinderen en/of jongeren, of om het vak filosofie te kunnen geven, moet de leerkracht over de nodige voorkennis beschikken. Dit boek wil daar een hulpmiddel bij zijn. Het richt zich tot de (toekomstige) leerkrachten en leert hen de vaardigheden voor het filosoferen aan.

Keywords

Decroos, Johan. --- Niet-confessionele zedenleer --- Basisonderwijs. --- Secundair onderwijs. --- Didactics of secundary education --- Didactics of philosophy --- filosoferen met kinderen --- lager onderwijs --- Didactics of primary education --- SO (secundair onderwijs) --- #SBIB:1H10 --- #SBIB:37H0 --- didactiek --- filosoferen --- filosofie --- 476.8 --- 478.9 --- Didactische werkvormen --- Filosoferen met kinderen --- Filosofie --- Kleuteronderwijs --- Lager onderwijs --- Lerarenopleiding --- Secundair onderwijs --- 456.8 --- 458.9 --- Analytische filosofie --- Basisonderwijs --- Debat --- Didactiek --- Discussie --- Filosoferen --- Filosoferen-klas --- Kringgesprek --- Levensbeschouwing --- Socrates --- 100 )* FILOSOFIE --- 110 --- filosofie (ler) --- filosofie: kinderen --- 485.99 --- Filosoferen met jongeren --- Filosoferen met kinderen; ba.o. --- Filosofie ; kinderen --- 694 --- Filosofie: inleidingen en algemene overzichten --- Pedagogie --- didactiek basisonderwijs - geestelijke stromingen --- Overige vormingsgebieden --- Vormingsgebieden --- Overige bijzondere onderwerpen --- Esthetica en filosofie --- toegepaste filosofie --- PXL-Education 2014 --- didactiek van de filosofie --- basisonderwijs --- Filosoferen met kinderen; ba.o --- Denken --- Jeugd --- Levensbeschouwelijke opvoeding --- Oudheid --- China --- Romeinse Rijk --- Hellenisme --- Griekenland --- Hellas --- Film --- Literatuur --- Muziek --- Schilderkunst --- Tekenkunst --- Vlaanderen --- Vlaams --- Emigratie --- Vrouw --- Jongere


Book
Wat had je gedacht ? : leidraad voor filosoferen met jongeren
Authors: ---
ISBN: 9789030180722 9030180722 Year: 2008 Volume: 2 Publisher: Mechelen Plantyn

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Niet alleen kinderen, maar ook jongeren stellen zich vragen over zichzelf, de ander en de maatschappij. Dit boek is geschikt om met die jongeren, vooral op school maar ook daarbuiten, stil te staan bij deze vragen. Filosoferen wordt hier opgevat als een werkwoord en niet als een 'vak'.

Keywords

Decroos, Johan. --- Filosofie --- Niet-confessionele zedenleer --- Secundair onderwijs. --- Didactics of secundary education --- filosofie --- filosoferen met kinderen --- Didactics of philosophy --- SO (secundair onderwijs) --- didactiek --- #SBIB:1H10 --- #SBIB:37H0 --- Academic collection --- filosoferen --- jongeren --- 476.8 --- secundair onderwijs --- 478.9 --- 485.9 --- Anders zijn --- Cultuur --- Filosoferen met kinderen --- Humor --- Natuur --- Omgangsvormen (Regels en afspraken) --- Secundair onderwijs --- Tijd --- Waarheid --- Wiskunde --- 458.9 --- Aarde --- Basisonderwijs --- Didactiek --- Filosoferen --- Fouten --- Getallen --- Lachen --- Lucht --- Samenleving --- Schoonheid --- Tellen --- Vrijheid --- Vuur --- Water --- 100 )* FILOSOFIE --- antropologie --- cultuurfilosofie --- epistemologie --- esthetica --- ethiek --- filosofie van de opvoeding --- humor --- natuurfilosofie --- rechtsfilosofie --- sociale filosofie --- taalfilosofie --- tijd --- 101 --- Ethiek --- 485.99 --- Filosoferen met jongeren --- Filosoferen met kinderen; ba.o. --- Filosofie ; kinderen --- 694 --- 371.3 --- Filosofie: inleidingen en algemene overzichten --- Pedagogie --- 1 --- didactiek basisonderwijs - geestelijke stromingen --- Overige vormingsgebieden --- Overige vakken; afzonderlijk --- Overige bijzondere onderwerpen --- Esthetica en filosofie --- toegepaste filosofie --- PXL-Education 2014 --- didactiek van de filosofie --- basisonderwijs --- Filosoferen met kinderen; ba.o --- Jeugd --- Oudheid --- China --- Romeinse Rijk --- Hellenisme --- Griekenland --- Hellas --- Film --- Literatuur --- Muziek --- Schilderkunst --- Tekenkunst --- Vlaanderen --- Vlaams --- Emigratie --- Vrouw --- Jongere


Book
Politiek van de wiskunde : een theoretisch-filosofisch traject over de verbondenheden van de wiskunde met het politieke, met een praktische toepassing op het wiskundeonderwijs.
Authors: ---
ISBN: 9789054874799 Year: 2008 Publisher: Brussel VUBpress

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Dit boek gaat over de rol die de wiskunde speelt in de manier waarop de mens kennis opbouwt over deze wereld. Vanuit de recente westerse wetenschapsantropologie (Bruno Latour) en fenomenologische wetenschapskritiek (Rudolf Boehm) wordt de zoektocht aangevat naar de politieke momenten van de wiskunde. Centrale concepten uit de wiskunde als deductie, bewijs en revolutie komen aan bod, evenals de evolutie en differentiatie van wiskunde bij Thales van Milete, Pythagoras, Plato en Aristoteles. De rol van wiskunde culmineert bij Descartes in een autoritaire epistemologie. Bij Husserl wordt de basis gelegd voor een democratische epistemologie die plaats biedt voor een waarhedenpluralisme. Het boek besteedt ook aandacht aan een actuele wiskundepraktijk, namelijk het wiskundeonderwijs. Het empirisch onderzoek toont de plaats van de filosofie van de wiskunde binnen het Vlaams secundair wiskundeonderwijs. Vanuit het onderzoeksprogramma van de etnowiskunde krijgt het abstract politieke aspect van wiskunde hier een heel concrete invulling. (Bron: covertekst)


Book
Wabi-Sabi for artists, designers poets & philosophers.
Author:
ISBN: 9780981484600 Year: 2008 Publisher: Point Reyes Imperfect publishing

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Wabi-sabi is "the" quintessential Japanese aesthetic. It is a beauty of things imperfect, impermanent, and incomplete. It is a beauty of things modest and humble. It is a beauty of things unconventional.


Book
Writing and filming the painting
Authors: ---
ISBN: 9789042024571 Year: 2008 Volume: 117 Publisher: Amsterdam New York Rodopi


Book
Living with ambiguity : religious naturalism and the menace of evil
Author:
ISBN: 0791477932 1435666895 9781435666894 0791475190 9780791475195 9780791477939 9780791475201 Year: 2008 Publisher: Albany : State University of New York Press,

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

In this book Donald A. Crosby looks at how a religion based on the sacredness of nature deals with the problem of evil. Further developing and defending the vision of religious thought and life elaborated in his previous work, A Religion of Nature, Crosby explores how such a vision can enable us to interpret, respond to, and cope with the diverse forms of evil in the world, arguing that an ambiguity of goods and evils in human life, in nature as a whole, and in any conceivable or desirable realm of existence is inevitable. It is therefore futile to seek recourse in powers, presences, states, or realms thought to wholly transcend a combination of goods and evils or to be entirely devoid of evil. This being the case, the central problem of an adequate religious faith is how to live a constructive, meaningful life in the face of this intractable ambiguity. Religion of nature, as it is laid out and explained here, confronts this problem and offers a comprehensive, sustaining, and fully adequate way of conceiving and living a religious life.


Book
Qu'est-ce que le contemporain?
Authors: ---
ISBN: 9782743618575 2743618574 Year: 2008 Volume: 617 Publisher: Paris Payot et Rivages

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Cette étude, fondée sur des écrits de philosophes, de poètes, de scientifiques, offre des pistes de réflexion concernant la question que pose le présent.

Listing 1 - 10 of 97 << page
of 10
>>
Sort by