Listing 1 - 10 of 97 | << page >> |
Sort by
|
Choose an application
literatuur --- literatuurfilosofie --- filosofie --- Benjamin Walter --- cultuurfilosofie --- 130.2 --- Benjamin, Walter,
Choose an application
Religious studies --- Religion --- Philosophical theology --- Philosophy --- #GGSB: Filosofie (21e eeuw) --- #GGSB: Godsdienstfilosofie --- godsdienst --- religie --- katholicisme --- polytheïsme --- 2 --- Faith --- Theology, Philosophical --- C1 --- zingeving --- filosofie --- Philosophy and religion --- Theology, Doctrinal --- Kerken en religie --- #gsdb3 --- Filosofie (21e eeuw) --- Godsdienstfilosofie --- Religion - Philosophy
Choose an application
Om in staat te zijn om te filosoferen met kinderen en/of jongeren, of om het vak filosofie te kunnen geven, moet de leerkracht over de nodige voorkennis beschikken. Dit boek wil daar een hulpmiddel bij zijn. Het richt zich tot de (toekomstige) leerkrachten en leert hen de vaardigheden voor het filosoferen aan.
Decroos, Johan. --- Niet-confessionele zedenleer --- Basisonderwijs. --- Secundair onderwijs. --- Didactics of secundary education --- Didactics of philosophy --- filosoferen met kinderen --- lager onderwijs --- Didactics of primary education --- SO (secundair onderwijs) --- #SBIB:1H10 --- #SBIB:37H0 --- didactiek --- filosoferen --- filosofie --- 476.8 --- 478.9 --- Didactische werkvormen --- Filosoferen met kinderen --- Filosofie --- Kleuteronderwijs --- Lager onderwijs --- Lerarenopleiding --- Secundair onderwijs --- 456.8 --- 458.9 --- Analytische filosofie --- Basisonderwijs --- Debat --- Didactiek --- Discussie --- Filosoferen --- Filosoferen-klas --- Kringgesprek --- Levensbeschouwing --- Socrates --- 100 )* FILOSOFIE --- 110 --- filosofie (ler) --- filosofie: kinderen --- 485.99 --- Filosoferen met jongeren --- Filosoferen met kinderen; ba.o. --- Filosofie ; kinderen --- 694 --- Filosofie: inleidingen en algemene overzichten --- Pedagogie --- didactiek basisonderwijs - geestelijke stromingen --- Overige vormingsgebieden --- Vormingsgebieden --- Overige bijzondere onderwerpen --- Esthetica en filosofie --- toegepaste filosofie --- PXL-Education 2014 --- didactiek van de filosofie --- basisonderwijs --- Filosoferen met kinderen; ba.o --- Denken --- Jeugd --- Levensbeschouwelijke opvoeding --- Oudheid --- China --- Romeinse Rijk --- Hellenisme --- Griekenland --- Hellas --- Film --- Literatuur --- Muziek --- Schilderkunst --- Tekenkunst --- Vlaanderen --- Vlaams --- Emigratie --- Vrouw --- Jongere
Choose an application
Niet alleen kinderen, maar ook jongeren stellen zich vragen over zichzelf, de ander en de maatschappij. Dit boek is geschikt om met die jongeren, vooral op school maar ook daarbuiten, stil te staan bij deze vragen. Filosoferen wordt hier opgevat als een werkwoord en niet als een 'vak'.
Decroos, Johan. --- Filosofie --- Niet-confessionele zedenleer --- Secundair onderwijs. --- Didactics of secundary education --- filosofie --- filosoferen met kinderen --- Didactics of philosophy --- SO (secundair onderwijs) --- didactiek --- #SBIB:1H10 --- #SBIB:37H0 --- Academic collection --- filosoferen --- jongeren --- 476.8 --- secundair onderwijs --- 478.9 --- 485.9 --- Anders zijn --- Cultuur --- Filosoferen met kinderen --- Humor --- Natuur --- Omgangsvormen (Regels en afspraken) --- Secundair onderwijs --- Tijd --- Waarheid --- Wiskunde --- 458.9 --- Aarde --- Basisonderwijs --- Didactiek --- Filosoferen --- Fouten --- Getallen --- Lachen --- Lucht --- Samenleving --- Schoonheid --- Tellen --- Vrijheid --- Vuur --- Water --- 100 )* FILOSOFIE --- antropologie --- cultuurfilosofie --- epistemologie --- esthetica --- ethiek --- filosofie van de opvoeding --- humor --- natuurfilosofie --- rechtsfilosofie --- sociale filosofie --- taalfilosofie --- tijd --- 101 --- Ethiek --- 485.99 --- Filosoferen met jongeren --- Filosoferen met kinderen; ba.o. --- Filosofie ; kinderen --- 694 --- 371.3 --- Filosofie: inleidingen en algemene overzichten --- Pedagogie --- 1 --- didactiek basisonderwijs - geestelijke stromingen --- Overige vormingsgebieden --- Overige vakken; afzonderlijk --- Overige bijzondere onderwerpen --- Esthetica en filosofie --- toegepaste filosofie --- PXL-Education 2014 --- didactiek van de filosofie --- basisonderwijs --- Filosoferen met kinderen; ba.o --- Jeugd --- Oudheid --- China --- Romeinse Rijk --- Hellenisme --- Griekenland --- Hellas --- Film --- Literatuur --- Muziek --- Schilderkunst --- Tekenkunst --- Vlaanderen --- Vlaams --- Emigratie --- Vrouw --- Jongere
Choose an application
Dit boek gaat over de rol die de wiskunde speelt in de manier waarop de mens kennis opbouwt over deze wereld. Vanuit de recente westerse wetenschapsantropologie (Bruno Latour) en fenomenologische wetenschapskritiek (Rudolf Boehm) wordt de zoektocht aangevat naar de politieke momenten van de wiskunde. Centrale concepten uit de wiskunde als deductie, bewijs en revolutie komen aan bod, evenals de evolutie en differentiatie van wiskunde bij Thales van Milete, Pythagoras, Plato en Aristoteles. De rol van wiskunde culmineert bij Descartes in een autoritaire epistemologie. Bij Husserl wordt de basis gelegd voor een democratische epistemologie die plaats biedt voor een waarhedenpluralisme. Het boek besteedt ook aandacht aan een actuele wiskundepraktijk, namelijk het wiskundeonderwijs. Het empirisch onderzoek toont de plaats van de filosofie van de wiskunde binnen het Vlaams secundair wiskundeonderwijs. Vanuit het onderzoeksprogramma van de etnowiskunde krijgt het abstract politieke aspect van wiskunde hier een heel concrete invulling. (Bron: covertekst)
Politics --- Mathematics --- Wiskunde en maatschappij --- Wiskunde --- geschiedenis --- filosofie --- secundair onderwijs --- 51 --- 130.1 --- Filosofie ; over wiskunde --- Wiskunde ; onderwijs --- 51:37 --- 510.21 --- 168.51 --- 093135.jpg --- Filosofie ; Algemene begrippen en wetten --- Mathematics-:-Opvoeding en onderwijs --(algemeen) --- General philosophical considerations. Critical aspects. Logical antinomies --- Formele wetenschappen --- Wiskunde en maatschappij. --- geschiedenis. --- filosofie. --- secundair onderwijs. --- 168.51 Formele wetenschappen --- 510.21 General philosophical considerations. Critical aspects. Logical antinomies --- 51:37 Mathematics-:-Opvoeding en onderwijs --(algemeen) --- Geschiedenis. --- Filosofie. --- Secundair onderwijs. --- Philosophy --- History --- Methodology --- Didactics of mathematics --- maatschappijwetenschappen --- SO (secundair onderwijs) --- analytische filosofie
Choose an application
Wabi-sabi is "the" quintessential Japanese aesthetic. It is a beauty of things imperfect, impermanent, and incomplete. It is a beauty of things modest and humble. It is a beauty of things unconventional.
philosophy --- filosofie --- kunst --- art [fine art] --- Aesthetics --- esthetica --- Art --- aesthetics --- Philosophy --- Japan --- design --- kunsttheorie --- designtheorie --- Wabi-sabi --- poëzie --- kunst en poëzie --- kunst en design --- 745.01 --- 7.01 --- Kunstbeschouwing ; Japan ; Wabi-Sabi --- Kunst ; theorie, filosofie, esthetica --- #breakthecanon --- art [discipline]
Choose an application
7.01 --- 791.43.01 --- Kunsttheorie ; beeldende beschrijvingen in literatuur en film --- Ekphrasis --- Struth, Thomas --- Goya, Francisco --- Rembrandt van Rijn --- Saura, Carlos --- Wolf, Konrad --- Zuckmayer, Carl --- Webber, Peter --- Chevalier, Tracey --- Vreeland, Susan --- Kunst ; theorie, filosofie, esthetica --- Filmkunst ; theorie, filosofie, esthetica
Choose an application
In this book Donald A. Crosby looks at how a religion based on the sacredness of nature deals with the problem of evil. Further developing and defending the vision of religious thought and life elaborated in his previous work, A Religion of Nature, Crosby explores how such a vision can enable us to interpret, respond to, and cope with the diverse forms of evil in the world, arguing that an ambiguity of goods and evils in human life, in nature as a whole, and in any conceivable or desirable realm of existence is inevitable. It is therefore futile to seek recourse in powers, presences, states, or realms thought to wholly transcend a combination of goods and evils or to be entirely devoid of evil. This being the case, the central problem of an adequate religious faith is how to live a constructive, meaningful life in the face of this intractable ambiguity. Religion of nature, as it is laid out and explained here, confronts this problem and offers a comprehensive, sustaining, and fully adequate way of conceiving and living a religious life.
Nature --- Naturalism --- Philosophy of nature --- Religion and science --- Religious aspects. --- Religious interpretations --- 113/119 --- 21 --- 113/119 Kosmologie. Natuurfilosofie. Filosofie van de natuur --- Kosmologie. Natuurfilosofie. Filosofie van de natuur --- Religious aspects --- Theodicee. Natuurlijke godsleer. Natuurlijke theologie
Choose an application
kunstfilosofie --- Aesthetics of art --- kunstbeschouwing --- thema's in de kunst --- digitale technieken --- Philosophy and psychology of culture --- 111.852 --- 7.01 --- Esthetica ; over de relatie kunst, technolgie en het falen --- Kunsttheorie ; over de fout als creatief potentieel --- 130.2 --- Filosofie ; Kunstfilosofie. Esthetica --- Kunst ; theorie, filosofie, esthetica --- Esthetica. Kunstfilosofie. Kunsttheorie. Algemene problemen inzake kunst --- Filosofie van de cultuur. Cultuurfilosofie. Cultuursystemen. Kultuurfilosofie --- 130.2 Filosofie van de cultuur. Cultuurfilosofie. Cultuursystemen. Kultuurfilosofie --- 7.01 Esthetica. Kunstfilosofie. Kunsttheorie. Algemene problemen inzake kunst --- Art and technology --- Philosophy --- Art
Choose an application
Cette étude, fondée sur des écrits de philosophes, de poètes, de scientifiques, offre des pistes de réflexion concernant la question que pose le présent.
Contemporanéité --- Contemporary, The --- Contemporary, The. --- Contemporanéité. --- Contemporanéité --- Philosophy and psychology of culture --- filosofie --- cultuurfilosofie --- 130.2 --- 1 --- Contemporaneity --- Time
Listing 1 - 10 of 97 | << page >> |
Sort by
|